2/29/2012 0 Comments Summary of ACMEBonjour, ACME, C’est Danny Gesheng Li parlant. Je veux revenir. Le objectif j'écris est de avoir un impact sur vous. Je vous revendis de connaître me. Parce que je n’ai pas parlé beaucoup quand j'ai travaillé pour ACME durant 2006-2008. Premier, je suis un homme simple ; Je voudrais prendre les choses faciles, directes et efficaces, c’est-à-dire, c'est ce que j'ai fait de mieux à la honnêteté et la efficacité en les travaux entiers qui me a assigné. Ma valeur du centre est que, je travaille pour ma compagnie avec intégrité, honnêtes, respect, amicale, loyauté, excellence, travail d'équipe et intelligence, parce que je crois en la collaboration durable avec les collègues autres, clients et concurrents. Par exemple, 1. Je n'ai jamais profité des calculs bonus, c’est-à-dire, je n'ai pas fait les volumes faux des travaux. 2. Je n'ai pas calculé les travaux des collègues autres à mon compte. 3. Si je n'étais pas sûr de les bonus des échantillons bizarres, j'ai les sous-estimé plutôt que de surestimer, c'est la raison de ma bonus plus basse que mes collègues. 4. Je n'ai pas fait la sélection des échantillons quand j'étais en la préparation des échantillons et les entrepôts. C'est la différence grosse quand le temps des échantillons larges était plus que les petites, c’est-à-dire, je n'étais pas égoïste. 5. Je n’ai pas volé les boîtes en papier, sacs des échantillons, anneaux plastiques, acides et sacs des riz de ACME. J'étais toujours stratégie et futé quand j'ai affronté mes collègues qui ont profité de ACME, parce que j'adore mes collègues. 6. J'ai pris des précautions à l'environnement quand je voyais quelqu'un en les poubelles ; j'ai mentionné les de fais attention à les choses toxiques, radioactives et acides. 7. J'étais ponctuel, c’est-à-dire, je n'ai jamais rentré chez soi plus matinal que attendu. 8. J'étais ami avec mes collègues autres. 9. J'étais le subordonné de tous directeurs. De plus, je n'ai jamais demandé de rendre service pour les objectives personnelles. 10. J'ai fait attention aux propriétés de ACME. Par exemple, je n'ai pas utilisé un USB personnel aux ordinateurs de ACME en cas des virus inconnus. 11. Je n'ai pas porté mon manteau du laboratoire dans la chambre de déjeuner. 12. J'ai eu deux hasards au moins de sauter dans la compagnie autre. Mais j'ai abandonné les hasards à cause de ma loyauté. J'ai fait beaucoup de choses autres, nous ne pouvons pas discuter de ces choses en détail maintenant. Deuxièmement, J'étais un homme patient qui pouvait supporter toutes sortes des discriminations subtiles en les lieus de travail. Par exemple, j'ai obtenir me licence avec le degré de maître en la science appliquée de UBC et le degré de maître en la Ingénierie de la académie chinoise, c’est-à-dire, je bien m'y connaissais en tous les travaux techniques du laboratoire. Je me ne suis jamais plaint que la compagnie me n'a pas donné une chance de utiliser ma force en la scientifique de recherche. J'ai recelé gentiment le travail que les autres n'ont pas s'intéressé à. Vous connais, J'étais le qui travaillais en le parking souterrain pour le plus longtemps en 2008. Pourquoi me?C'est parce que J'étais obéissant et ami?Mais, je n'ai jamais mentionné cet à la gestion ou je me ne suis pas plaint jusqu'en laid off. Parce que Je pense que l’intention gentille est plus importante. Les discriminations subtiles ont existé en vos compagnie, que vous acceptes ces ou non. Les discriminations subtiles sont injustes et peuvent enfreindre les vies des autres. Ma force est que je peux comprendre qu'est-ce que c'est important de surmonter ces barrières. Au nom du Ciel, mon attitude est que j'ai toujours esquivé de utiliser ma connaissance de discrimination pour personnel et construit la collaboration durable avec les collègues autres. Vous peux prouver cet par Sean, Liang, David Berger et le Hebrew. Troisièmement, j'ai respecté la femme chacune en la compagnie. Le harcèlement sexuel n'a jamais arrivé à moi. Je n'ai jamais bavardé avec les femmes dans le rue en la temps de travail, c’est-à-dire, Je n'ai jamais négocié avec les femmes et les donné une cigarette en la temps de travail, ou je n'ai pris par une femme à la chambre souterraine dans la temps de travail. Je n'ai jamais pris la prostitution. Quelques femmes ont porté en rouge, rose et jaune, fait les gestes sexuels de être assise et promenade, parlé en un ton naïve devant les hommes dans le temps de travail. Je dois dire que c'est un acte unprofessionnel qui a distrait au moins les attentions des hommes autres dans le temps de travail. Ces ont réduit les efficacités de la compagnie. Mais j'ai toujours resté dehors la situation du groupe quand il y avait un harcèlement subtil de sexe. Quatrième, j'adore lire, et J'ai fait le conservation de la connaissance pour la compagnie dans temps de libre. J'ai apprend Anglais, Français, Espagnol, Allemand, Italien et Japonais durant 2006-2008 en cas que je peux aider ACME un jour. Je peux se rappeler 21 lettres des apôtres en la Bible. Parce que il y a 2 milliards de chrétiens, je pense que il aidera les affaires de la compagnie. En général, je pense que je suis un employé bon de ACME. Je maintenant cherche un travail. Si une compagnie autre me engage, c'est difficile que je peux changer, parce que la loyauté est Ma valeur du centre aussi. Je attends votre réponse dès que possible. Cordialement, Gesheng Li M.A.Sc. (UBC) Lieber ACME, Einen schönen Gruβ aus Gesheng Li. Ich will zurückkommen, ich wurde geermutigt von einen Kollegin. Vielleicht meiner Erfahrung in ACME sie ist hilfsbereit mit. Der Zweck dass ich sie schreibe ist, dass ich will sie drücken, mit anderen Worten, ich will sie zu erkennen was für ein Mensch ich bin, weil ich wurde sehr gehorsam wenn ich habe gearbeit in ACME während 2006-2008. Erstens, ich bin ein mensch schlicht. Ich mag die Sache leicht, direkt und effektiv, mit anderen Worten, ich habe gemacht Sie es, so gut ich kann zu die Ehrlichkeit und Wirksamkeit in alle meine Arbeiten, dass mich wurden zuweist. Meine Kerngehäuse Wert ist dass, ich habe gearbeitet zu meinen Kompanie mit Redlichkeit, Ehrlichkeit, Respekt, Freundlichkeit, Loyalität, Exzellenz, Teamarbeit und Intelligenz, weil ich an die dauerhaft Zusammenarbeit mit der Kolleges, Kundes und Konkurrenz glaube. Zum Beispiel,
Zweitens, ich war ein Mensch geduldig wer habe gekonnt alles Mögliche die Diskriminerungen zarts auf der Arbeitsplatz standhalten. Zum Beispiel, ich habe mein Studium abgeschlossen mit einen Grad in M.A.Sc. auf UBC und einen Grad in M.E. auf die Chinesisch Akademie, mit anderen Worten, ich bin sachkundig über alles Techniken ins Labor. Ich habe nie geklagt, dass die Kompanie habe mich gegeben ein Zufall zu benutzen meine Kraft als Materials Wissenschaftler. Ich habe genau glücklich erhalten die jeder Ladung, dass wurde gezuteilen zu mich, du kennst, ich war der Mensch wer habe gearbeitet in der Parkplatz unter der Erde für am langsten Zeit. Warum mich? Ist er weil ich war gehorsam und freundschaftlich? Aber ich habe nie er erwähnt zu die Durchführung und ich habe nicht über er geklagt zu jeder bis zu laid-off. Weil ich glaube dass die Intention gut ist wichtiger. Die Diskriminerungen zarts existieren in unsere Kompanie, ob es dir annehment oder nicht. Die Diskriminerungen sind unfair und können jeder Leben verstoβen gegen. Meine Kraft ist dass ich weiβ was ist nötig zu überwinden die Barrieres. Weiβ Gott, meine Haltung ist dass, ich habe immer gemieden zu benutzen meinen Wissen auf Diskriminerungen und ich habe versucht zu bauen die dauerhaft Zusammenarbeit mit der Kolleges. Ihr könnt leicht er beweisen bei Sean, Liang, David Berger und der Hebrew. Drittens, ich habe jeder Frau in die Kompanie gerespektieren. Die Schikanierung sexuell sei nicht geschehen zu mich. Ich habe nie über die Frau in der Straβe geunterhalten in die Arbeit Zeit, mit anderen Worten,ich habe nie mit die Frauen gehandelt und sie gegeben das Zigarettenbilden in die Arbeit Zeit, oder ich habe nicht eine Frau zu das Zimmer unter der Erde. Mit anderen Worten,ich habe nicht zur Prostitution geanbieten. Du kennst, eines Frauen in unsere Kompanie immer haben getragen in Rot, Rosa und Gelb, die Gesten sexuells von Setzen und Laufen gemacht, und gesprochen in einen Klang aus Naiv vornen der Kollegen anderen in die Arbeit Zeit, ich muss sagen, dass ist ein Akt standeswidrig, er habe mindestens geablenken die Aufmerksamkeit anderes in die Arbeit Zeit, und er habe die Effektivität von die Kompanie gereduzieren.Ich immer sei gewesen aus die Gruppe Situation wann es war eine Genus Schikanierung. Viertens, ich liebe das Lesen, und ich habe der Wissen Schutz gemacht für die Kompanie in die Freizeit. I habe Französisch, Spanisch, Deutsche, Japanisch und Italienisch während 2006-2008 bei ACME mich braucht eines Tages. Und ich kann der 21 Briefen in die Bibel merken. Weil es gibt 2 Milliarde Christs in die Welt, ich meine dass, es ist eine groβ Hilfe zu das Geschäften von die Kompanie. Allgemein, ich meine dass, ich bin ein gut Angestellte von ACME. Jetzt ich erwarte eine Partieware. Wenn andere Kompanie mich anwerbt, er wird sein sehr schwer für mich zu umschlagen, weil die Treue ist meine Kern Wert. Ich erwarte ihre Antwort so bald wie möglich. Beste Grüsse Gesheng Li, M.A.Sc. (UBC) ¡Hola! Chris Soy yo, Danny Gesheng Li, hablo, quiero regresar, la intención que usted escribí es alentó por una colega, e quizás mi experiencia en ACME sea útil con usted. El motivo otro para usted tienes sentido, en otros términos, quiero que me conozcas, porque fui mucho obediente cuando trabajé en ACME durante 2006-2008. Ante todo, soy un hombre fácil, quisiera hacer que algo es directo e efectivo, en otros términos, hacía lo mejor que pensé que fue honesto e efectivo en los trabajos que fueron asignaba para me. Mi valor de centro es que trabajo por mi empresa con integridad, honestidad, respeto, amistad, lealtad, excelencia, en equipo e inteligencia, porque creo en las colaboraciones duraderas con las colegas otras, los clientes e competidores. Por ejemplo, 1. Nunca me aproveché de los prima cálculos, en otros términos, nunca hice el fraude de los trabajo volúmenes. 2. No calculé los trabajos otros en mis cuentas. 3. Si no estuve seguro de los primas de las muestras extrañas, subestimé lo justamente e no lo sobreestimé, lo cual fue el motivo por el que mi prima fue más bajo que lo de las colegas otras. 4. No seleccioné las muestras cuándo fui en las muestra preparación e almacén. 5. No robé las cajas de papel, las bolsas de muestra, los anillos de plástico, los pañuelos de papel, los ácidos e las bolsas de arroz. 6. Hice la precaución en el entorno, cuándo vi alguien en los cubos de la basura. Siempre ellos mencioné que tuvieran cuidado con los venenos, las materias radioactivas et los ácidos. 7. Fui puntual, en otros términos, nunca me fui a casa más temprano que esperé. 8. Siempre fui simpático con las colegas otras. 9. Fui obediente con cada supervisor que me fue asigné. E nunca me invité a la empresa que me hiciera un favor a causa de las intenciones privadas. 10.Tuve cuidado con las propiedades de la empresa, por ejemplo, no usé mi USB en los computadores por si acaso de virus. 11.No llevé el LAB abrigo sucio en las habitaciones de comida. 12.tendí por lo menos dos oportunidades a cambiar una empresa otra que era similar con ACME. Pero los abandoné a causa de mi lealtad en ACME. Hube hecho muchos trabajos también, no podemos discutir estas cosas en detalle ahora. Segundo, fui un hombre paciente que pude resistir todo tipo de discriminaciones sutiles en el trabajo. Por ejemplo, tengo un máster en ciencias aplicadas de UBC e un máster en ingeniería de chino academia, en otros términos, soy los eruditos en todo tipo de trabajos técnicos en los laboratorios. Nunca me quejé que me la empresa no di una oportunidad a usar mi fuera de investigación científico en materias. Felizmente, recibí cada tarea que no fui fácil. Sabes que trabajaba en el aparcamiento subterráneo por el mucho tiempo en 2008. ¿Por qué me? ¿Fue Porque fui obediente e entrador? Pero nunca me dije el manejo e nunca me quejé a alguien hasta laid-off. Porque pienso que la intención buena es más importante. Las discriminaciones sutiles existió en nuestra empresa, si querer quisiste aceptar o no. Las discriminaciones son injustas que infringen la vida otras. Mi fuerza es que, sé a lo que es necesario a vencer estas barreras. ¡Por el amor de Dios! Mi actitud es que evité de usar mi conocimiento de discriminación e intenté hacer las colaboraciones duraderas con las colegas otras. Puedes fácilmente estas con Sean, Liang, David Berger e el Hebrew. Tercero, respecté todas las mujeres en el trabajo. No el acoso sexual ocurrió a me. Nunca me charlé con las mujeres en la callen cuándo trabajé, en otros términos, nunca me negocié con las mujeres e les di los cigarrillos cuándo trabajé. Nunca me tomé una mujer al aparcamiento subterráneo. No hice la prostitución. Sabes que algunas mujeres de nuestra empresa siempre llevé en rojo, rosa e amarillo, hicieron los ademanes de sentarse e paseo sexual, hablaron en un tono de naïve delante de los hombres otros cuándo trabajaron. Tengo que decir, era un acto indigno que al menos distraía los atenciones otros e disminuía las efectividades de la empresa. Sin embargo, era en otra onda del grupo situaciones cuándo había algún sexo acoso sutil. Cuarto, me encanta leer. Hacía la conservación de conocimiento para la empresa en mi tiempo libre. He aprendido francés, español, alemán, japonés e italiano durante 2006-2008 en caso de que me ACME necesita algún día. E recordé 21 cartas de la Biblia. Porque hay 2 mil millones de cristianos en el mundo entero, pienso que mi capacidad en la Biblia sea útil con ACME. Generalmente, pienso que era un empleado bueno de ACME. Ahora, busco un trabajo. Si me otra empresa alquila, será mucho difícil para mi cambio, porque el lealtad es mi valor de centro también. Espero vuestra respuesta tan pronto como sea posible. Sincèrement, Gesheng Li, M.A.Sc. (UBC)
0 Comments
2/29/2012 0 Comments 2007 dispute of collision It happened at ~1:45pm on January 19, 2007. I was driving the white 1995 Ford-Econo (plate #:-HE) on the right lane of No.3 Road between Leslie and Parker place, Richmond. I found a white truck (GMC, plate #:-JR) stopping in the middle of the lane in front of me with its hazardous lights flashing. I slowed down and checked the left mirror to find a good chance to change into the left lane since there was a heavy construction and heavy traffic on No.3 Road. When I found the nearest vehicle behind me was ~ 30 meters away from me and my distance between my truck and the white GMC was ~one truck long, I slowly changed into the left lane, the car behind me was honking to me since I was too slow to enter the middle of left lane. I didn’t pay attention to my right mirror, because of the honk; also I had to turn my wheel to my right direction to get into the middle of the left lane. I suddenly found that I was in an awkward situation: the left lane was too narrow, and I heard the sound of collision first and then the sound of scratching from my rear-right direction. I immediately stopped my truck in the construction area to give ways to other vehicles. Honestly, I didn’t see whether or not the white GMC was moving backward when the collision happened.
The driver of the GMC, Mr. Wei Min Wang (driver license: , class 5), showed me the plastic part of his rear vehicle. He confronted me to give him my license and my truck insurance. I told him that I was going to give him everything necessary before I looked into the damage and I needed to take a picture by my cell phone since I didn’t see any visible damage on his plastic part. Mr. Wang pointed a scratch on the upper part of his truck and told me that was my work. I took a picture and I suddenly found it was an old scratch not a new one. I told Mr.Wang that I heard the noise but I wasn’t sure of the damage. However, I went back to my truck and picked up the insurance paper. Mr. Wang refused to accept my license and insurance paper when I handed my license and paper to him. He asked me if I was able to speak Mandarin, maybe he saw my Asian face. I said yes. Then he told me in Chinese that he would let me go since it was only a small scratch (1/3 palm-size on the lower part of his truck. Mr. Wang told me that he let another driver go last time when other people scratched him and his boss blamed him, that is, he had to call his boss first. Also he was going to beg his boss to give up the compensation. I asked him why he was parking his truck like that, because I found his rear left wheel on the white-line between the right lane and left lane. Also I couldn’t judge that he intended to move backward to collide my truck when I was changing into the left lane slowly. Mr. Wang told me that there was a construction vehicle in front of him and he was going to change his lane. I noticed that his vehicle was very close to the truck in front of him (~1meter). I kindly reminded him not to park truck too close to other vehicle. Mr. Wang told me that his boss is coming in 5 minutes. Also he asked me where I am from. I told him that I was from Sichuan and he told me that he was from Ningxia, a Chinese Muslin territory. Also he told me that he wasn’t a Chinese Muslin because I asked him. I asked him what business he was doing. He told me that he was delivering food and plates to all kind of restaurants in Richmond. I told him that I had done that business before, and I knew all the restaurants in Richmond. Mr. Wang asked how many years I lived in Canada, how many years I was driving and what’s my salary. I told him. Then Mr. Wang suggested I work for his company and his company is offering a better hourly salary ($12/hr) than my company, since he was going to leave and his boss need someone to take his shift. Mr. Wang promised me that his boss was going to let me go. But I still wrote down the plate # of his vehicle. Mr. Holly Chan showed up ~ 8 minutes after and he told me to exchange info with Mr. Wang. I told Mr. Chan that I wasn’t sure of the upper scratch since it’s an old aftermath. Mr. Chan and Wang told me that lower part was scratched. I heard that Mr. Wang told Mr.Chan that I stopped the truck right after the accident. I kindly and politely reminded Mr. Wang not to park his truck like that any more, before we said good-bye to each other. My position was that this was an impossible collision if Mr. Wang wasn’t moving backward when I was changing into the left lane, because the distance between the two vehicles was at least one vehicle long. I don’t have the habit of driving too close to other people. Unfortunately, I didn’t pay attention to my right mirror before the scratch happened, also I didn’t know whether or not Mr. Wang was moving backward at that time. Mr. Holly Chan: ICBC confirmation #: WDRF-HHCK ICBC claim #: W547164 5 Li’s opinion is that we respect the authority and judgment of ICBC: Li is 100% responsibility of the accident, that is, Li is going to have a record and the insurance premium may rise next year, because we can’t afford the over-estimating of dishonesty. February 24, 2007 ICBC Caim #: W547164 5 Dear ICBC, Thanks for the letter on Feb. 14, 2007. I accept the judgement of 100% against me. But today, my boss told me that she paid over $600 for the victim. My point is that the victim asked more than necessary, since I told you in my first email that the damage was ~1/3 palm size scratch at the tail of the truck that only needs $300-$400 in a regular ICBC shop. My boss required me to directly bargain with the victim without informing ICBC next time in order to decrease the insurance premium and cost. Another driver only paid $90 for the loss that would be $400 if it's repaired in a shop, of course, he didn't inform ICBC. There's nothing wrong with the issues of decreasing the labor cost of ICBC and increasing company's capability of competition. My position is that the silence would give you the wrong statistical data and mislead ICBC to design the wrong insurance policy, since the insurance premium is based on the history of accidents and the road sense of the driver. Also ICBC has the liability to educate the drivers' veracity. As a Chinese, I know that some Chinese drivers have the habits of taking advantage of their victory if they have the chances. Therefore, I am requiring that ICBC supply a way for the drivers to input the accidents for the statistical purpose when we settle down the dispute privately that is going to save the cost of ICBC and decrease the loss of the company. A loyal customer, Gesheng Li 2/29/2012 0 Comments Trimentor intro questions Please answer the following questions and email me before the meeting;
1. what courses are you taking this semester? a. Non Destructive Evaluation: Dr. Aktar shows us techniques used to find flaws on components, and many of these techniques are used in the jet engine industry b. Microstructural Evaluation: Dr Wang teaches us the principles employed in SEM/EDS, TEM, XRD etc. c. Engineering Economics d. Hydrometallurgy I e. Hydrometallurgy lab f. Seminar This term, I also had to prepare for my presentation at the Conference of Metallurgists 2006 in Montreal, Oct 1st - 4th. This took up a lot of my time, and I am quite behind in my schoolwork. 2. what courses do you enjoy most? g. Microstructural Evaluation. I used SEM/EDS and XRD when I was in Japan as an assistant researcher. At that time, I had many questions concerning the accuracy of my data, and I tried to ask people and read books, but the handbooks were in Japanese. I did look as many schematic diagrams, and now, I see them in Rizhi’s class, and I would think “oh, so that was what the diagram meant!” Also, the teaching style of Rizhi is a very good fit for me. He really encourages student participation, and when he asks a question, and the class does not answer, he would just wait until there is an answer. 3. what are your interests? h. learning to appreciate the beauty in different things i. learning about different cultures to make my life richer and happier j. learning about health, disease, nutrition and wellness k. art – impressionistic art, architecture, cars l. biomaterials research – I love everything about this field. I feel that if one does research in this field, we are helping society to achieve a better quality of life. m. superalloys research – Once this school term is over, I’ll have to write my papers and also prepare for my presentation for the TMS 2007 conference in florida. I’ll also have to prepare for my meeting with my phd supervisor in jan 2007. Everything is very exciting, but very tiring. I feel as though I do not have the stamina to keep up. 4. what activities do you enjoy to do? n. helping out family and friends – I am happy when I see that the people I care about are happy o. travelling the world – right now, I have my eye on Europe. I have already spent 6 months in Germany, and have been to France, Austria, Switzerland, England, and Italy. I need to go back to germany and france, and also visit the Czech republic. Prague is known to be one of the best architectural sites in the world p. reading –I am in the suspense novel phase right now, but I also read other books that are based on fact. I highly recommend Sophie’s World byJostein Gaarder. It’s about the history of philosophy spanning from the natural philophers, the Greeks, right up to the present branches of philosophy. This is a novel that tells us about history in story form, which makes it more comprehensible, and therefore more interesting, to me (the general public). When I write papers or make presentations, I always think back to this book to remind myself that I must try my hardest to allow my audience to understand what I am trying to convey. q. playing the piano – I play classics, and I love the Moonlight Sonata by Beethoven. r. hiking – I have a lady friend who is 52 years old but so much fitter than me. She demolishes me when we hike the trails of Mount Seymour in North Vancouver. s. volunteering – it just makes me feel good when I make people more comfortable/ happy. t. swimming 5. what do you hate to do? u. Dealing with politics. This is very stressful for me, especially when lazy people put their effort into taking credit for things that they did not do. v. I’m a very black-or-white person. I hate doing things that hide or twist the truth, especially if this action would be harmful to society. w. Computer programming. This hate stems from ignorance and frustration but I know that I should overcome it. At some point. But not now. 6. any food allergies? and illness or disabilities I need to know (optional) nope. Here is a bit more about my history: Engineering-Related Work Experience National Institute of Materials Science May 2005 – Aug 2006 High Temperature Materials Centre Research Assistant I am creating a systematic approach for the alloy design of overlay bond coats that do not induce secondary zone formation in their underlying substrates. My base substrate is a 5th generation ni-base superalloy, TMS-173. Once this system is established, it will be applied to 3rd and 4th generation superalloys. Materials Engineering Department, UBC May - Aug 2004 NSERC biomaterials research student The National Science and Engineering Research Council of Canada (NSERC) awarded me a grant to work under my biomaterials professor, Dr. R. Wang. I tried to determine the mechanical properties of a drug that combats osteoporosis in order to explore the viability of incorporating this drug into bone cement as a strengthening phase. This drug precipitates as a fibre 200mm in diameter and up to several mm long, which made it difficult to evaluate. Cominco Engineering Services Ltd Sept – Dec 2003 Circuit personnel As a subsidiary of Teck Cominco, CESL conducts research on hydrometallurgy. I was operating the Neutralization section of CESL’s pilot plant and did general maintenance to ensure smooth operation of the plant. Through this, I gained experience in real-time processing in a hydrometallurgy plant. Lab assistant My nose was sensitive to the lime used to in my section to neutralize and precipitate metal ions that were not extracted. This triggered a series of nose bleeds, which were deemed by my colleagues to be ‘quite spectacular’. I was thus transferred to the lab, where I determined metal ion concentrations and ppm solids content of solutions for plant process control. Beca Carter Hollings and Ferner (S.E. Asia) Ptd. Ltd. Jul - Aug 2001 Mechanical Engineering student I was hired at this international mechanical engineering firm to help out in the Overall Thermal Transfer Value (OTTV) calculations for various buildings. This was accomplished by using a program called E-20. Engineering Tri-mentoring Program 2006-07 Calendar of Events Term 1: September-December Student Information Sessions September 20 & 21 Applications Due September 28 Matches Announced October 13 Junior/Senior Student Workshop October 19 Coaching Skills for Mentors workshop October 23 (Mentors only; optional) Kick-Off Event (Mentor Orientation) October 26 Entrance Surveys are due (Students only) November 14 First group meeting by this date December 1 First E-mail check-in with Coordinator by December 19 Term 2: January-April Alumni Panel & Mixer (tentative) January 18 Second group meeting by this date February 2 Second E-mail check-in with Coordinator by February 20 Third group meeting by this date March 2 Closing Event March 22 Online Exit Surveys due April 16 Please see http://www.cpsd.apsc.ubc.ca/mentoring/ for event details. Mentor Application Form 2006/2007 Program Year Please Print General Information: Name: ______Gesheng Li_________________________________________________ Company/ Organization/ Faculty: _______________________________________ Position: ___________________________________________________________ Address: ___________________________________________________________ ___________________________________________________________ Phone: ___604-765-0688_________________________ E-Mail 1: [email protected]_____________ E-Mail 2: _________________________ Educational background: Previous Degrees/Diplomas: __M.A.Sc._____________________________________ _____________________________________________ _____________________________________________ _____________________________________________ Are you a UBC alumnus? If “yes,” from which faculty? ___Applied Science______________ <> Female <√> Male Employment History: Most recent experience relevant to engineering: __Research engineer at MMAT, UBC, 2001______________________ __________________________________________________________ __________________________________________________________ __________________________________________________________ Professional designation(s): <> PEng <> PGeo <√> EIT <> GIT Province of Registration: _____BC_______________________________ Registration Number: _________143792_____________________________ Years of experience in current occupation: ___~5__________________________ ~ continued ~ How did you hear about the Tri-mentoring Program? <> A friend told me. <> A co-worker told me <> Visited the Mentoring Program web site <> Contacted by University Staff member <> Through the UBC Alumni Association <> Read about in UBC publication <> Brochure / poster <√> Was sent an e-mail about it from university staff member <> Other (please describe below) ______________________________________________________ Have you participated in the Tri-mentoring Program before? <√> As a mentor <> As a student Have you had any other previous experience in mentoring programs? <> No <√> Yes If “Yes”, please describe: 4 years experience of teaching in China What are your major career interests? Research and development What are your career short-term goals? Gain some Canadian mentoring experience What do you hope to gain from participating in the Tri-mentoring Program? conflict resolution Do you have a preference of being a mentor to male or female students? <> Female <√> Male <> Either ~ continued ~ OPTIONAL: Do you know of any colleagues or friends who might be interested in becoming mentors? If so, please fill in the contact information below. Name: ___________________________________________________________ Company/ Organization/ Faculty: _________________________________________ Position: ______________________________________________________ Address: ___________________________________________________ ___________________________________________________ Phone: ___________________________ E-Mail: ___________________________ If you have any questions about the Tri-mentoring Program, or to submit your application form via E-mail, please contact: Amy Vozel Engineering Tri-mentoring Program Coordinator The University of British Columbia Faculty of Applied Science 1100-2332 Main Mall (Kaiser Bldg) Vancouver, BC Canada V6T 1Z4 Tel: 604.822.6720 Fax: 604.822.2021 E-mail: [email protected] Engineering Tri-mentoring Website: http://www.cpsd.apsc.ubc.ca/mentoring/ UBC Tri-mentoring Website: http://www.students.ubc.ca/careers/mentoring.cfm Privacy Statement – 2006 Personal information provided on this Application form is collected pursuant to section 26 of the Freedom of Information and Protection of Privacy Act, RSBC 1996, c.165. The information will be used for the administration of the Tri-mentoring Program. 2/29/2012 0 Comments 2006 ticket dispute August 18, 2006
To: Ticket dispute processing, BAG #3510, Victoria, BC, V8W 3P7 Dear Sir or Madam, Below are the details of the ticket: Ticket Number AH20594728 Name Gesheng Li Violation Date August 16, 2006 Act Motor Vehicle Act Section of the offence 125, Disobey traffic control device I did not intend to disobey the brake-check sign, it happened accidentally. In fact, I am a very careful and very responsible driver. First of all, I am a new commercial driver of my company and very new to the route from Langley to horseshoe bay ferry. The company needs me to drive only when the other drivers were away on vacation, my driving frequency is ~ once a month from Langley to the Nanaimo harbor, that is, I did not know the exact location of brake check and the exact uphill-downhill condition of the road. It was a sunny day with an outside temperature of 22°C. The road condition was perfect. I was driving the 5-ton Freightliner (white, automatic transition) to horseshoe ferry along #1 high way at ~12:00am August 16, 2006. The speed limit was 90km/hr and I was driving at the left lane near the brake check location since I was told that all the vehicles need to be at the left lane to the ferry. I had to drive along the left lane early because the transition of the vehicle is very slow and no body can operate it up to 60km/hr at an uphill of 5%. I did not remember if I saw the first sign of brake check clearly, but I did not see the sign of “open” brake check station, that is, they should have put up a warning that the brake-check point was open again. Three months ago, I was the first time to the ferry; there was a big-blue sign of “close” brake-check station. I didn’t know why they closed the brake-check station at that time and opened it again at this time without any notice. In this case, I think the scale station is doing a better job, they always tell you whether or not it is open before you go close to the scale station. I didn’t remember if there was a steep hill warning near the ferry, a sign showing steep degree of the downhill so that the drivers can control their speeds. I was going to just the ferry not go to a long way to Whistler. It seems logical that there is no need to check brake at ferry, since I just stopped at the ferry not go further to Whistler, that is, to avoid the confusion, they should have put up a warning that all oversize vehicles check brake to go to the ferry. I was in an awkward situation when I saw the second brake-check sign. There were several vehicles on my right side, it was too late for me to change the lane to enter the brake check point since it was #1 high way and the steering of my truck was very slow. The police should have seen it. Anyhow, I had carefully checked the brakes and finished the paperwork before I started out at the company just one hour ago. I was sure that the brakes were in a perfect condition. The company set up the daily pre-trip check records. I was suddenly pulled over by a police officer who gave me a speed warning and a ticket of $121 eventually. My salary is only $11.1/hr, which is the only income of a family of one unemployed wife and two innocent boys. Please place yourself in my position, how toughly a new immigrant family is living! The date of the ticket was given by mistake, it happened on August 16, 2006 rather than June 16, 2006! Why the date of ticket was June 16 while the date of the warning was August 16? I would have double checked the ticket before it was given to the public if I were the officer. I was also confirmed by the officer that this ticket is going to stay in my driving record for 5 years. No one wants to hire a driver with records. Before the officer gave me the ticket, he told me that I have a bunch of tickets in ICBC. I can’t say that he was trying to persuade me to accept the “rationality” that I deserved the punishment and I should not dispute. I am such a bad driver that I deserved the fine, because I already had so many records? Therefore, I am requiring that the ticket be cancelled. Sincerely Gesheng Li (Enclosed the copies of the ticket and the warning) December 14, 2006 To: ACME ANALYTICAL LABS LTD Management From: Gesheng Li (Danny) Confidential: the information below contains privacy. It happened at ~9:10pm December 13, 2006 when I was driving the GMC-VNRA white Van (plate #: 8168-SR) to back into the loading dock of the warehouse at 987 East Cordova Street. It was the third week for me to drive the Van for the company to the warehouse. I have hard-worked for ~6 hours as a labor that day. My colleague, Mr. JianShan Fan was working with me. He was one-month senior to me in Acme and he is a one-year-new immigrate to Canada as well. In fact, he was instructing me to do all the work, since I am not a powerful man and I am very easy to go with. Mr. Fan told me that the train in downtown is very slow, it will stop easily when the train driver sees me, that is, I should not worry about the railway, because he found that I was always extremely careful whenever I went close to the railway. I can’t say that he intended to mislead me. I think it’s a kind of habit he took from China. In China, many people like to cheat each other for fun. But his comment indeed made me relax that night. At ~9:10pm, I needed more space to back into the deck, I moved forward a little bit more, the left-front wheel went into the track of the railway. Honestly, this was the second time for me to involve into this situation. Last time, I easily got out. But there’re many cobbles at my back-wheels this time. I pushed the gas pedal from a little to the extreme, the back wheels shot out many small cobbles but I could not get out by backing forward. Mr. Kilp Tonis (driver license: ) showed up at ~9:11pm right after this happened. He looked into my vehicle patiently and tried to help. He wasn’t looking like in a rush at all. Honestly, I am very grateful to him. He was so kind. He politely asked me if I have a chain and a hook so that he could use his jeep to pull out the van for me. I told him that I didn’t have any chain except a forklift clip. Mr. Tonis instructed me to drive a little more forward. I did as his suggestion. Then Mr.Tonis put a wood underneath the left-front wheel at a slope shape so that I could back forward to get out. I pushed the gas pedal to the extreme. But I failed to get out. Mr. Tonis must have seen the back wheels shot out many small cobbles as everyone saw it, since the wheels made a lot of noises and smokes. Mr. Tonis left. I got out of the cab and put a wood under the left-back wheel of my van. I hoped that I could back out this time. But I failed again. Honestly. I didn’t sense any vehicle passing by when I pressed the gas pedal, because I was backing in, I had to pay attention to the back mirrors. Mr. Sedi Kuwabara (tel: showed up. He was so nice that he instructed me to move forward to cross the railway completely. I did as his suggestion. This time I succeeded. I drove the van around the railway to back into the loading dock of the warehouse at ~9:18pm. I smiled to Mr. Tonis and Mr. Kuwabara and said thanks to them immediately after I parked the van. Mr. Tonis suddenly complained to me that my rear wheels shot cobbles onto the back of his 1990 Ford-Bronco (Plate#: 776-ESD) and he already took the picture by his cell phone, he told me. Honestly, I never see a cell-phone camera can work at that dark night. In fact, Mr. Fan told me that he even couldn’t see the color of the jeep notwithstanding it’s parked close to the loading dock that is the brightest place at the site. Before I understood and looked into the aftermath of his vehicle, Mr. Tonis suddenly changed his attitude, he talked to me in a low voice and in a powerful tone. He required me to trade with him right now. I told him that the only practical way was that we exchange our driver license and report to ICBC ASAP. Mr. Tonis told me he wanted an easy way that he didn’t want to deal with ICBC and he wanted to solve it right now. His language included a bad word “fucking” once in a while. Frankly, this word was very easy to escalate and make the situation worse at that sensitive moment. I had to keep speaking to myself “be polite, be nice and love him.” I had to tell Mr.Tonis that I could not see any new indent on the back of his vehicle. Mr.Tonis showed me two indents on the back door of his jeep. But they’re old indents not new obviously. Mr.Tonis took out his flashlight. By the light of his flash, I still couldn’t see any new scratch, either. Mr Tonis showed me many cobbles on his narrow back-bumper, but the cobbles looked like someone left there not shot on the bumper. If the cobbles collided with his back door in a high speed to scratch the vehicle, they shouldn’t have fallen on the narrow back-bumper. Mr.Tonis told me that he was rushing for his dinner at 9:15pm and passing through the cobbles storm when I was trying to get out. If this were true, his passenger-side door should have been scratched rather than the back door. Mr. Tonis insisted me to solve the problem immediately. I suggested we exchange driver license. I even took out my interim license, the paper, since my class 4 license was going to expire next month and ICBC only issued me an interim license at that time. But Mr. Tonis refused to give me his license. He told me to hold my license and he can write down. I had to tell him that I need know who he was, that is, we had to exchange. Mr. Kuwabara approached me and he told me that he saw everything. Mr. Kuwabara suggested that I handed my license to him. Since he was a witness, I had to ask Mr. Kuwabara to give me his name and phone number. Mr. Kuwabara refused to give me his name and number. Mr. Kuwabara just wanted my license, because he told me that he didn’t think Mr. Tonis needed to show me his license. Mr. Kuwabara also suggested me to hold my license to show Mr. Kuwabara only. Mr. Tonis took out his cell phone and said to me that he was going to call 911. I agreed. He called police by cell phone. Mr.Fan and I heard that he told police that two Chinese guys scratched his vehicle because Mr. Fan curiously asked me “how does he know we are Chinese?” later. Mr. Tonis noticed we were listening. He intended to walk away. I had to ask Mr. Tonis politely “Can I talk to police please?” Mr. Tonis replied “No, you have to use your own cell-phone.” I had to dial 911 and told police that I had a vehicle accident, and the other driver didn’t want to exchange license. The police told me to give the phone to Mr. Tonis and she wanted to talk with him. But Mr. Tonis told me that he didn’t believe I was talking to the police and he refused to communicate with the police via my cell-phone. The police had to let me wait for them. At 9:20pm, Mr. Tonis suddenly asked me if I was getting hourly payment, I said “yes”. In fact, I wrote down my working hours as 7 that day. Two police arrived at ~9:32pm. We exchanged our licenses and vehicle information under the supervision of the police. I kept saying to police that Mr. Tonis and Mr. Kuwabara were very kind-hearted people. They were very good men since they helped me to get out of the railway track. In the end, I sincerely tried to shake hands with Mr. Tonis by giving him my right-hand, and I was gratefully saying to him “Thank you for helping me.” Mr. Tonis refused to shake hands with me. I noticed he used his thumb and told me “you fucking wasted my time.” I was a little bit embarrassed and offended, I couldn’t help myself and said to the police “you hear, he say fucking”. The police officer professionally replied “I do not care about that.” Then Mr. Tonis said again “you fucking wasted my time, I was one-hour delayed for my dinner.” I love him and his smartness. ICBC Confirmation #: KJJD-WHCK, ICBC claim #:W5200-572 It happened at ~2:05pm on December 22, 2006. My supervisor Mr. Mario Vitiello (tel: ) was parking the Ford-Econo 1995 white truck (plate #:5389-HE) at the Lougheed highway Mall. He was parking at a vertical angle to the black Audi A6 2.8 (plate #:174-AMK), since we are supposed to pick up the clothes from the Salvation Army bin. The distance between the truck and the tail of Audi was ~10 cm. I noticed it before the accident happened. After the work, I suggested I drive the truck. I started engine and moved forward. I intended to go straightly. This is the way I usually avoided scratching. Mario suddenly told me to turn right since he wanted me to avoid top-colliding the parking roof if I turned right into next lane. I followed his suggestion. I didn’t pay attention the mirrors this time as usual, since he was reminding me to avoid the accident. My truck right side scratched the left side of the back of the Audi sedan. Because Mario was in a rush, he gave me a paper and instructed me to write down my driver’s license and vehicle information. I left the paper on the Audi car and left. One hour later, I received Ms Leslie Patterson’s call . I confirmed her that I am responsible for the scratch. I think I deserve the punishment since this is the third time I scratched other people’s vehicle. In 2004, I scratched my colleague in Richmond. I reported to ICBC later. In 2005 summer, I scratched a TOYOTA SIENNA in Stevenston HWY by EIS’s truck. I waited there ~1-2hours until my furniture work was finished. No one came in, I left without any notice and informing ICBC, that is, I am a bad driver. ICBC confirmation #: CFXJ-WHCK Dear ICBC, Merry Christmas, I want to add some information on December 21 online claim. The confirmation # is CFXJ-WHCK, my driver license # is . Last summer, My truck did collide a Toyota Sinena on a shopping mall near stevenston HWY, Richmond when I was slowly parking. I waited there for 2 hours until my furniture work was finished. Nobody came out. Before I left, I looked into the aftermath, I cleaned the mud and I couldn't find any visible damage or indent. I didn't leave any notice and left since I didn't know the way I could leave a notice. sorry for the inconvenience. Sincerely Gesheng Li Dear ICBC, Merry Christmas, I want to add some information on December 21 online claim. The confirmation # is CFXJ-WHCK, my driver license # is . Last summer, My truck did side-swipe a Toyota Sinena on a shopping mall near stevenston HWY, Richmond when I was slowly parking. I waited there for 2 hours until my furniture work was finished. Nobody came out. Before I left, I looked into the palm-size aftermath, but I didn't clean the mud and I wasn't sure of any visible damage or indent. I didn't leave any notice and left since I didn't know the way I could leave a notice. I am very sorry to give you the wrong info in my first email, apologize for the inconvenience. Sincerely Gesheng Li 2/29/2012 0 Comments What's wrong the photo 2010 Dear Editor,
I think that I can point out where the worker has gone wrong,
Cher Éditeur, J'apprécie votre image. Selon moi, je peux résoudre les problèmes,
2. Généralement, il est un employé non formé. Il polit la surface de la pipe. Mais il fait négligemment. Puisqu'il utilise son muscle inexactement. Peut-être il n'a pas travaillé pendant longtemps. Et il ne peut pas travailler à la pipe grande tout seul. Il doit réclamer d'autres collègues pour aider, et s'il n'y a pas l'autre disponible, il peut attendre et faire un certain travail de organisation. 3. La direction de son polissant peut créer les risques et la rémouleur peut se blesser sa taille quand il se déplace. 4. Il ne porte pas une ceinture de sûreté, un costume de travail, un masque ou une paire de gants, et sa veste est ouverte. Et il ne serre pas son chapeau. 5. L'échelle n'est pas stable et la pipe peut rouler loin. 6. Le sol peut tomber et l'enterrer. Il travaille dans la fosse des sols lâches et des racines d'arbre qui peuvent créer les risques de trip. 7. Il est impatient avec émotion à ce moment. Merci de votre travail. Danny Gesheng Li, 2/29/2012 0 Comments Tell me about yourself 2009
1. dites-moi au sujet de vous-même, A : J'ai ~ 10 ans d'expérience de travail dans un environnement de laboratoire. Je peux préparer beaucoup de types d'échantillons, de charbons, d'or, d'argent et d'uranium. Je sais utiliser les ordinateurs et le logiciel, Word, Excel, Powerpoint, Access et Internet Explorer. Mes qualifications incluent la capacité de parler anglais et chinois, de écouter et écrire français, espagnol, Allemand et Japonais. Sur une note personnelle, je suis amical et facile de pair avec l'attitude chaude et positive. J’y me confie aujourd'hui.
Quelle est votre faiblesse ? Quel est un secteur où vous pourriez s'améliorer ? A : J'ai plaisir réellement à travailler dans un groupe et je crois que le travail du groupe est important dans le laboratoire. Une faiblesse que j’en peux te dire est que j'étais impatience avec les collègues plus lents quand nous avons des dates-limites. Je réalise que ceci et ce que j'ai fait dans le passé est à d'abord reste le calme et communique avec mes collègues et j’ai me renseigné ce qu'a mal tourné. Puis, j'ai offert l'aide de sorte que nous puissions obtenir le travail fait bien et à l'heure.
A : Je n'ai souvent pas une situation difficile dans mon travail parce que je suis une personne facile à vivre. Mais j'ai eu un temps difficile dans mon dernier travail. Un jour, un chef a m'accusé du travailler maladroit, parce qu'il a pensé que j'ai cassé un hydromètre. J'ai vérifié l'hydromètre cassé et l'ai identifié que le trou au fond a été créé avant que je l'aie utilisé, évidemment, sa critique étais totalement un faux. J'ai estimé qu'il était dans la mauvaise humeur, et je n'ai pas discuté avec lui pour rendre des choses plus mauvaises. Quand il est allé mieux, je l'ai paisiblement informé que que ce n'était pas moi qui avait cassé l'hydromètre, et il pourrait avoir été endommagé d'autres manières. Le chef a accepté l'explication et il ne m'avait plus critiqué du travail maladroit.
A : Je prends souvent l'initiative dans le bon environnement et au bon temps, pour moi, l'initiative signifie la différence. Dans mon dernier travail, un jour j'ai trouvé les poudres étaient trop fin qui pouvaient avoir causé les mauvais résultats. Le problème était que je ne pouvais pas trouver le responsable, parce que la compagnie nous a donné la surveillance minimum. J'ai décidé d'écrire un email au directeur pour s'assurer qu'il a su ce qui est erroné avec le processus, il a reçu l'email et a établi une réunion pour dire chacun de prêter l'attention aux poudres fines, après celle, nous a obtenu les résultats meilleurs. 2/29/2012 0 Comments Density Checking June 8, 2010
Summary of Density Controlling, Danny Gesheng Li
Hi Steve, I have broken at least 3 hydrometers in my first 6-months working in PTL, below is my summary of density check. Best Regards, Danny (M.A.Sc. UBC 2004) Summary of Density Controlling,
Bonjour Steve, J'ai cassé au moins 3 hydromètres en mes 6 mois premiers des travaux dans PTL, c’est mon contrôle de densité. Cordialement, Danny Li (M.A.Sc. UBC 2004) Contrôle de densité,
I have broken at least 3 hydrometers in my first 6-months working in PTL, below is my summary of density check. Best Regards, Danny Li (M.A.Sc. UBC 2004) Summary of Density Controlling,
J'ai cassé au moins 3 hydromètres en mes 6 mois premiers des travaux dans PTL, c’est mon contrôle de densité. Cordialement, Danny Li (M.A.Sc. UBC 2004) Contrôle de densité,
Hi Steve, I need to point out that the experiment is not practical. The Brown motion directly affects SG separation of the coals which are 30-50 microns. It is the same thing as, Jan Ingenhousz had described the irregular motion of coal dust particles on the surface of alcohol in 1785. [1] That is, the minimum size of coals was ~45 microns, which is a suspension and hardly to look through after we agitate them, because the brown motion makes them irregularly suspend in the solution. The fact is that, we still can’t see anything after over 30 minutes waiting. Another thing is that, the suspension may change the density of the solution. You know, we can not determine the ash amount of the particles in the suspension. The standard procedure should be that, 1. The size of particles should be limited up to 100 microns to avoid the suspension. 2. Solution should pass through the bottom slowly to avoid turbulence, which forces the flow to go through the hole with the sink, or some sinks to flow up. 3. The metal trays, brushes, filter papers and cups should be carefully cleaned for the samples < 500g. I think that we need to design the experiment more carefully to decrease the system errors. Sincerely Danny [1] http://en.wikipedia.org/wiki/Brownian_motion 25 Avril 2010 Bonjour Steve, J’ai besoin de préciser que l'expérience n'est pas pratique. Le mouvement brun affecte directement la séparation de SG des charbons qui sont de 30-50 microns. C'est la même chose, Jan Ingenhousz avait décrit le mouvement irrégulier des particules de poussière de charbon sur la surface de l'alcool en 1785. [1] C'est-à-dire, la taille des charbons était de ~45 microns, qui est une suspension et difficile de regarder par un trou après que nous les agitions, parce que le mouvement brun les fait irrégulièrement se déplacer en la solution. William a attendu pour plus de 30 minutes, nous ne purent pas les regarder par un trou. Une autre chose est que la suspension peut changer la densité de la solution. Vous sais, nous ne pouvons pas déterminer la quantité de cendre des particules dans la suspension. Le procédé standard devrait être que, 1. La taille des particules devrait être limitée jusqu'à 100 microns pour éviter la suspension. 2. La solution devrait passer par le fond lentement pour éviter la turbulence, qui force l'écoulement pour passer par la sortie avec l'évier, ou quelques éviers pour couler. 3. Les plateaux en métal, les brosses, les papiers filtres et les tasses ont besoins de être soigneusement nettoyés pour les échantillons < 500g. Je pense que nous devons design l'expérience plus soigneusement pour diminuer les erreurs système. Sincèrement, Danny [1] http://en.wikipedia.org/wiki/Brownian_motion 2/29/2012 0 Comments Working Interests 2009 Intéressante d’enseignement: La Publication de la Recherche et Ingénierie Éthique
Quand je étais un étudiant de la université en Chine, j'ai posé une question à mon professeur et mes collègues : qu'est-ce qu'on peut faire dans la vie après la remise des diplômes?Parce que il n'y en avait pas beaucoup de étudiantes qui ont pu chercher les travaux professionnels, après ils ont fini leurs études de la université. Je ne pense pas que les universités ont enseigné les étudiantes assez éthiques de la recherche et de l’ingénierie. La publication éthique est importante pour les étudiantes á savoir-faire et savoir-faire face. Par exemple, le papier 7 était ma thèse du maître premier en Chine. J'ai commencé la thèse autodidacte sans la aide de mon professeur. Parce que mon enseignant _a disparaît pour toujours. De _ plus, ma institut me ne a pas assigné un directeur de thèse. Je me suis fini la thèse par moi, c’est-à-dire, dans ce cas, je pense que ma institut n'a pas le propriété intellectuel de ma thèse, la Gel_ Sèche technique. C'était le papier 5 qui était la thèse du ma collègue en Chine, aussi. Il n'a plus de la aide et direction du professeur à sa thèse du maître. Mais je étais dans une situation gauche en 1998 quand j'ai enseigné à une université en Chine. C'est le doyen du département qui a publié le papier 3-9 peu appropriément. J’ai beaucoup de évidence qu'au commencement, j'ai ne persuadé pas il et mes collègues de préparer les papier éthiquement avant de la publication. Mais j'ai fait les fautes d'autre: -je n'ai pas fait construire une théorie, -je n'ai pas contacté avec le gouvernement Australie avant de la publication - je n'ai pas contacté avec l’institut et le auteur avant de la publication Évidemment, nous nous ne avons pas compris la éthique de la publication en cette temp. Ma solution éthique est que, j'écris le rédacteur une lettre de la inconduite de publier une correction, c’est-à-dire, le grand public de ne tromper pas. Pendant ce temps, je m'informe mon professeur et directeur dès que possible. Un journal est aussi important que la recherche. Il n'y a pas de la erreur du rapport de garder. L'avantage du rapport est de surveiller la recherche et informations. De _ plus, Je pense que l’intention gentille est plus important que le rapport. Ma poste du auteur en le papier 1 a été originaire la deuxième en 2003, mais il a Changé du septième en 2006. Il me semble que le professeur s'est trompé. Je ne peux pas me souvenir de discuter de la poste du auteur avec mes professeurs. Honnêtement, j'ai accepté la responsabilité du papier. C’est le sens commun que le acide du phosphore et hydrate de l'aluminium ne peut pas produire une chose qui a une dureté aussi haut que 6MPa (Vickers, ≤500۫C). Gauchement, j'ai besoin du aide de la recherche à finir ma thèse du maître. De _ plus, j'adore mon professeur et mes collègues en le groupe de la céramique. Ma solution éthique était que j'ai organisé le processus entier et ma référence fait de expliquer le papier au bout du compte, c’est-à-dire, je veux que mes étudiantes comprenions comment ils défendions proprement, quand ils sont les situations similaires. Aussi, je veux aider mes étudiantes qui sont dans le dilemme en l’éthique de la recherche et de l’ingénierie sincèrement. D'une manière générale, la publication est une partie importante du effort scientifique. Mais la mission du auteur ne est pas définissable clairement en la communauté de la recherche et de l’ingénierie. Il y a deux options : le choix premier est de additionner une partie du auteur au bout du papier chacun qui explique la contribution du auteur chacun. le choix deuxième est de suivre le modèle en le auteur du brevet d'invention, c’est-à-dire, une partie troisième qui est indifférent ou un avocat fait des recherche sur le papier, et note la liste des auteurs selon les niveaux légaux pour les auteurs des brevets inventifs. Les deux approches contrecarrent les raisons majeures que j'ai rencontrées dans ma carrière de la recherche. Donc, les publications sont dans le besoin d’enseignement pour les étudiantes. Ma unique expérience en les publications aidera mes étudiantes de comprendre honneur- intimité, relation – construction, proximité sociale, le travail précédent et attendu, auteur crédit - propriété intellectuel. Aussi, mon effort de la recherche éthique répondra les questions : -qu'est-ce qui c'est le objectif des Références? -Doit le crédit du auteur être le même de le propriété intellectuels : les patents et les copyrights? -Doit le rédacteur de la revue fonder les responsabilités pour la teneur de la recherche?Ou un certificat des résultats? Référence 1) Z. Tang Y. Xie, H. Hawthorne, A. Neville, M. Thammachart , T. Troczynski, G. Li , Q. Yang, “Characterizing the Microstructure and Mechanical and Electrochemical Properties of Novel Ceramic/polymer Sandwich Structural Coatings”, Surface and Coatings Technology, Vol 200 [20-21], 22 May 2006, p.5986-94 2) G. Li, J. Fu, H. Kim, M. Chen, Q. Yang and T. Troczynski, “Process Engineering Of Sol-Gel Ceramic Composite Coatings For Fuel Cell Systems”, Int. Symposium on Eco-Materials and Eco-Processes, Vancouver, Aug. 24-27, 2003, Proceedings p.363-372. 3) Huaji Li, Gesheng Li, Changming Liu, “ Forecasting of Sr Modification effects on Al-11.7% Si alloy”, Journal of Chongqing University Vol 23, Mar 2000 4) Changming Liu, Huaji Li, Gesheng Li, “Effects of Ce and Gd on the structures and grain size of TiAl alloy”, Chinese Journal of Materials Research, vol.13 no.4 Aug 1999 5) Gesheng Li, Huaji Li, Xiaodong Peng, “the Technique of Producing the Tiny Ceramic Powders by Ultrasonic Atomizer”, Journal of Chongqing University Vol 22, Mar 1999 6) Huaji Li, Gesheng Li, Huixin Tan, “Effect of Rare Earths on Dentritical Arm Space and Ultimate Tensile Strength in ZL105 Alloy”, journal of the Chinese rare earth society sep. 1998, vol.16 no.3 7) Gesheng Li, Huaji Li, Xiaodong Peng, “Research on Tio2 Tiny Powders by Freeze Drying”, journal of Chongqing university Vol 22, Jan 1999 8) Huaji Li, Gesheng Li, Rong Zhang, Bingren Zhen, “Using the Finite Element Method to Predict the Dispersed Shrinkage and Hot Tearing of the Pump Shell Castings”, Journal of Chongqing University Vol 21, Jul 1998 9) Huaji Li, Gesheng Li, Changming Liu, “ Dendrite Arm Space in Castings of Al-Si Alloy”, ”, Journal of Chongqing University Vol 21, Mar 1998 La déclaration brève en la importance des économies d'énergie Les économies d'énergie (Energy Conservation) ne sont pas limitées en les batteries, qui consistent en la politique, le climat, l'environnement, la santé publique, la taxe et l’éthique de la recherche et de l’ingénierie. Essentiellement, c'est une pratique à réduire la quantité d'énergie consommée. On fait il par le utilisation d'énergie efficace, c’est-à-dire, la réduction de la consommation d'énergie fait le résultat similaire. Les économies d'énergie peuvent entraîner les augmentations de la valeur écologique, la capitale financière, les sécurités nationales et personnelles, le confort humain et la paix du monde. Les consommateurs directs d'énergie, par exemple, les industries, les organisations et les individus, veulent réduire les coûts d'énergie et promouvoir la sécurité économique. Les utilisateurs industriels et commerciaux veulent faire les augmentations des efficacités et puis maximalisent les bénéfices. Les électricités, les émissions, les transports, les essences, Les fuel-cells, les secteurs industriels, les constructions résidentielles et commerciales sont les éléments importantes des économies d'énergie. Par exemple, les émissions des économies d'énergie sont importantes de diminuer le changement du climat, c’est-à-dire, la économies d'énergie est souvent le plus économique de esquiver la pénurie d'énergie, et est plus respectueux de l'environnement de augmenter la production d'énergie. Le secteur du transport inclus les véhicules pour le transport personnel ou marchandises. 'Les comportements de fuel économie -maximum' aide de réduire la consommation de l’huile. La conduite modérée, La conduite en la vitesse basse, de utiliser le contrôle de croisière, de fermer le moteur en les arrêts et de ne tourner au ralenti. Les secteurs commerciaux et résidentiels consistent en les magasins de détail, les bureaux, les centres commerciaux, les restaurant, les écoles, les lieux de travail et les maisons résidentielles. Le design pensif peut augmenter grandement la efficacité d d'énergie en les constructions commerciales et résidentielles. Par exemple, les détecteurs ferment les ampoules quand les places sont inoccupées. Les détecteurs de la photo baissent les ampoules quand la clarté naturelle est disponible. Le secteur industriel inclus la production et le traitement des marchandises, e.g. la manufacturière, la construction, la agriculture, le traitement d'eau, la minière et métallurgie. Le crédit de la taxe fédéral/provincial subventionne la amélioration du prix bas, aussi. Pour conclure, Les économies d'énergie peuvent sauver l'argent, prendre l'environnement plus sain, et faire la vie de mieux. 2/29/2012 0 Comments French Resume Bonjour, Monsieur John G,
On attache ma candidature à le poste de professeur en votre centre que est sur le journal de APEGBC. J'ai la expérience de 15 ans des travaux, enseignements, instructions et changements sociaux en la industrie, le gouvernement, la académie et la université aux choses techniques qui ont des affinités avec les économies d'énergie. Ma force est que je peux comprendre profondément les instruments, SEM, TEM, XRD, etc. De - plus, je suis m'intéressé au enseignement de la éthique en les secteurs interdisciplinaires des sciences et engineering de matériels, informatiques, gouvernements, entrepôts, transports et laboratoires minera. Je suis un homme agréable, tranquille et intelligent. Français est la langue de autodidacte. Je peux lire, écrire, parler Anglais, Mandarin, Espagnol, Allemand, Italien et Japonais, c’est-à-dire, je suis capable de faire les travaux d'enseignements en votre département multiculturel. Je vous en prie n’hésite pas à contact en [email protected], si tu veux, pour le poste. Dans l’attente de vous lire, recevez, John, mes salutations les meilleurs. Cordialement, Gesheng Li M.A.Sc. (UBC) June 22, 2009 From: Gesheng Li, 3108 East 46th Ave, Vancouver, BC, V5S 1A9 To: Phase Technology Attn: Human Resources 11168 Hammersmith Gate, Richmond, BC, V7A 5H8 Bonjour, Cher/Chère Monsieur, Madame Manager des Ressources Humaines, Je voudrais appliquer au poste de la scientifique de recherche qui est sur votre web. Je suis une scientifique avec le degré de maître en la science appliquée de UBC. J'ai la expérience de 15 ans des travaux, enseignements et instructions en la industrie et la académie aux choses techniques qui ont des affinités avec la science de recherche. J'ai la capacité solide en le test statistique et multivariate, la classification et la reconnaissance du dessin. Je suis capable de apprendre les machines sans supervision. J'écrivis un manuel du fluide mécanique pour les étudiantes, c’est-à-dire, je suis un expert en les équations de Navier Stokes du écoulement visqueux à deux phase, la tension de surface et le cristal cinétique. D'autre part, je suis un expert de CAD/C, C++. C'est habile mon exposition au DOE et programme informatique de prendre le travail. Mon expérience est la preuve en mes capacités de travailler indépendamment ou en les groupes. Je suis un homme agréable, tranquille et intelligent qui m'intéresse aux secteurs interdisciplinaires. Je vous en prie n’hésite pas à contact en [email protected], si tu veux, pour le poste. Cordialement, Gesheng Li M.A.Sc. (UBC) From: Gesheng Li, 3108 East 46th Ave, Vancouver, BC, V5S 1A9 To: Phase Technology Attn: Human Resources 11168 Hammersmith Gate, Richmond, BC, V7A 5H8 Cara Risorse Umane Manager, Vorrei fare domanda della posizione di ricerca scienziato in tua compagnia. Ho un maestro grado in applicato scienze di UBC. Anche ho piu che 10 anni di canadese esperienza in universitarii e industriali settori. Ho una forte capacità in multivariate statistico test, classificazione e modello riconoscimento. Certo, posso imparare le machinai autodidattamente. Per giunta, ho scritto un libro di testo in liquido meccanica per studentes universitarii, in altre parole, sono un esperto in Navier-Stokes equazione di due-fase flusso viscosità, superficie tensione e cristallo cinetici. dall´altro lato, sono un esperto in CAD/C, C++ anche. Lunga esposizione di DOE e computer programmazione è buono per mi che trovo un buco per questa posizione. La mia esperienza è la prove per mia capacità di lavorare indipendentemente o in gruppi. Sono motivato, motorino di avviamento e interessato dei interdisciplinare settori. Anche sono un uomo bello, gentile e intelligente che è facile di andare con. Mi sei libero in contatto con @ [email protected]. Sinceramente, Gesheng Li, M.A.Sc. (UBC) June 22, 2009 From: Gesheng Li, 3108 East 46th Ave, Vancouver, BC, V5S 1A9 To: Phase Technology Attn: Human Resources 11168 Hammersmith Gate, Richmond, BC, V7A 5H8 Estimado recursos humanos administrador, Quisiera solicitar plaza de investigación científico en su empresa. Tengo un máster en ciencias aplicadas de UBC. También, tengo más de 10 aňos canadiense experiencia en los sectores industriales y académicos. Tengo una capacidad dura en el multivariate análisis estadístico, la clasificación y el modelo reconocimiento. Por supuesto, soy competente de ser autodidacta para aprendía las máquinas. Además, escribía un libro de texto para los estudiantes no licenciados, en otros términos, soy un experto de Navier-Stokes ecuación para dos-fases flujos viscosos, superficie tensión y cristalización kinetics. Por otro lado, soy un experto de CAD/C, C++ también. El mucho tiempo exposición de DOE y computadora programación es capacitada que puedo hacer este puesto. Mi experiencia es la prueba que puedo trabajar independientemente o en grupos. Soy motivado, egoísta e interesado en los sectores interdisciplinarios. También, soy un hombre agradable, gentil e inteligente de trato fácil. Me puedes contactar con en [email protected], por favor. Sincèrement, Gesheng Li, M.A.Sc. (UBC) Working Ethics as a Research Scientist(s) My core value is that, I work for my company with integrity, honesty, respect, friendliness, loyalty, excellence, teamwork and intelligence, because I believe in the lasting collaborations with other colleagues, customers and competitors. I am interested in following the standard strictly which prevents further errors and remains focused on precision, eliminating bias and increasing workflow productivity. My experience in the laboratories guarantees my analysis to give quick, precise and honest results. Moreover, my knowledge can let me repeat the research results with reasonable sensitivity and reproducibility. My wide interests and knowledge on oils, fuels, flights, automobiles and laboratories can give me an opportunity to success in phase technology. For example, the cloud point of fatty acidic oil is the temperature at which the clear fatty acid becomes hazy because of the crystallization of higher melting components, when the oil is cooled. The pour point of oil is the temperature below which crude oil becomes plastic and will not flow—is important to recovery and transport and is always determined. Freeze point is another issue to determine the temperature of liquid transferring to solid. My strength is that, I deeply understand the truth and trustworthiness in research. For example, I think that there is more often negligence or recklessness in research than the "fraud." But the behaviors of negligence and recklessness are not misconduct, or lesser betrayals and defections that undermine trust. Sometimes, I think that the role of intention in research misconduct is exaggerated by a simplistic contrast between honest mistakes and intentional acts of wrongdoing. In this case, the precious time is wasted to identify honest mistakes or sloppy or careless to meet some standards. If I am hired, there will not be such problems. Data selection is another important factor in research as well. In particular I have the ability to recognize and select which of the data are the most trustworthy rather than indiscriminately use all of the data and therefore come to the wrong conclusion. Also I am interested in building the trust relationships with my supervisor and my colleagues, which is crucial to the flourishing of research. The preservation and restoration of such trust requires the good controls of outright misconduct and the greater awareness of the circumstances that may tempt the unwary which is irresponsible and untrustworthy. In addition, it is necessary to identify where trust is misplaced or rests on an uncertain data. These are not easy tasks. Fortunately, I think that I can fulfill all the tasks mentioned above, because I feel confident that I am ready to be a research scientist. In other words, I can demonstrate my ability to develop and maintain ethical relationship and standards for phase technology in the diverse research practices if there is a chance. Le scientifique de la Recherche Éthique Ma valeur du centre est que, je travaille pour ma compagnie avec intégrité, honnêtes, respect, amicale, loyauté, excellence, travail d'équipe et intelligence, parce que je crois en la collaboration durable avec les collègues autres, clients et concurrents. Je m'intéresse à suivre la référence strictement qui empêche les erreurs supplémentaires et reste le foyer en précision, élimination du préjugé et augmentation du travail écoulement productif. Mon expérience en les laboratoires garantit mon analyse de donner les résultats rapides, précises et honnêtes. De Plus, ma connaissance peut répéter les résultats de la recherche avec la reproduction sensée. Mes intérêts larges sont en huile, combustible, vol, voiture et laboratoire qui me peut donner une occasion de succès en phase technologie. Par exemple, le point nuageux de la huile grosse est la température quand la huile grosse et claire devenait brumeuse en le cristal des composants plus hauts qui est refroidi. Le point à verser de la huile est la température plus basse que le plastique de la huile grossière qui ne coulera pas. C’est important de transport et décider. Le point du gel est le problème autre de décider la température du changement de liquide à solide. Ma force est que je peux comprendre profondément la vérité et digne de confiance de recherche. Par exemple, je pense que la négligence ou le comportement imprudent est plus que la ¨imposteur¨. Mais les comportements imprudents et les négligences ne sont pas les inconduites, ou trahisons et défections qui sapent les confiances. Quelquefois, je pense que, on exagérer le rôle de intention en les inconduites de recherche par un contraste entre les erreurs honnêtes et les méfaits intentionnels. Dans ce cas, on gaspillé la temps chère de identifier les erreurs honnêtes ou rencontrer les références certaines. Si vous me louez, il n'y a pas les problèmes. La sélection de data est le facteur important de recherche aussi. En particulier, j'ai la capacité de reconnaître et sélectionner la plus confiance plutôt que de utiliser généralement la data entière et arriver à une conclusion mauvaise. Aussi je m'intéresse aux relations de confiance avec mes directeurs et collègues, qui est crucial de la fioriture de recherche. Le maintien et la restauration de confiance requéraient les contrôles bons de la inconduite totale et la conscience plus grande des circonstances qui pourrait tenter sans méfiance qui est irresponsable et n'est pas digne de confiance. En plus, il faut identifier ou on égaré la confiance et une data un certaine. Ces tâches ne sont pas faciles. Heureusement, je pense que je peux faire ces tâches, parce que je suis confiant que je peux être un scientifique de la recherche. C’est-à-dire, je peux démontrer mes capacités de développer et maintenir la relation éthique et les références pour phase technologie en les recherche pratiques diverses si il y a une chance. Funzionante Etica come un Ricerca Scienziato Il mio torsolo valore è che, lavorare per mia compagnia con integrarto, onestà, rispetto, amicizia, lealtà, eccellenza, lavoro d´équipe e intelligenza, perché credo in le collaborazioni coi college altri, clienti, concorrenti. Sono interessato a seguire il standard severamente che previene i errori in piu e resta da puntare su precisione, eliminzaione di pregiudizio e aumento di lavoro flusso. La mia esperienza nei laboratorii garantise la mia analisi di dare i risultati rapidi, precisi e onesti. Per giunta, la mia conoscenza può ripetere i risultati di ricerca con la sensibilità ragionevole e la riproduzione. I miei interessi largi e conoscenze di olii, carburante, voli, automobile e laboratorii mi può dare una opportunità di avere successo in phase technology. La mia forza è che, capisco profondamente la verità e fiducia in ricerca. Per esempio, penso che c´è piu spesso negligenza o avventatezza in ricerca di "frode". Ma i comportamenti di negligenza e avventatezza non sono i violazioni della deontologia professionale, o i tradimenti minori e le defezioni che minano la fiducia. A volte, penso che il ruolo di intenzione in ricerca è esagerato dal contraso semplicistico tra i errori onesti e le azioni intenzionali di azioni illegali. In questo caso, il tempo prezioso è sprecato di identificare i errori onesti o le sbadatezze di incontrare del standard. Se sono noleggiato, non ci saranno come probleme. La dati selezione è un altro fattore importante in ricerca anche. In particolare ho la capacità di ricomoscere e selezionare le dati che sono piu degno di fiducia piuttosto che uso indiscriminatamente tutto le dati e quindi arrivo a la conclusione sbagliata. Anche sono interessato a costruire la fiducia relazione con i miei relatore e college, che è cruciale di sventolare la ricerca. Il mantenimento e restaurazione di questa fiducia richiede i controlli buoni di aperto violazione della deontologia professionale e piu coscienza delle circostanzi che possono tentare la intenzione irresponsabile e inaffidabile. Inoltre, è necessario di identificare dove la fiducia è malriposta o dipende da una dati incerta. Non questi sono i compiti facili. Fortunatamente, penso che posso mantenere tutto I compiti che sono menzionato sopra, perché sono sicuro che posso essere un ricerca scienziato. In altre parole, posso dimostrare mia capacità di sviluppare e mantenere la relazione etica e i standard per phase technology in le differenti pratice di ricerca si c´è una opportunità. こんにちは, Vivian: 私はあなたの今朝の勤勉仕事を誠意の感謝します。あなたはISSBCと同じサービスをしているので, 私は現時で私のためのファイルを開けることを必要としない。 私はあなたの助けを必要とする場合将来連絡します。 ではごきげんよう 李革胜 Bonjour Vivian, Merci pour votre aide pour mon emploi ce matin. Je n'ai pas besoin d'ouvrir un dossier actuellement, puisque le ISSBC fournit le même service que le SUCCÈS. Je peux vous contacter quand j'ai besoin de l'aide. J'apprécie votre aide, Les meilleurs voeux, Danny Gesheng Li 最爱の人事课支配人, わたしは实验技术人の申请お考えります,この座席はPointe Claireてあります。わたしの略历が付け加られります。わたしは材料科学と事业に追越する10年の经验を持つのものてあります。 わたしも强い组织能力と伦理お持つのものてあります。わたしは土くれ、柏油,岩石とセメソトの测量およく分ります。他の方面,わたしも计算机の专门家てあります。 わたしは自发的な,稳ゃかな,友好的なと头がよい人おてあります。わたしも强い言语能力お持つのものてあります,英语,フランス语,スペイン语,ポルトガル语,イタリァ语,日本语,ドイツ语と中国语。 お返事お待ちしております。 Gesheng Li, M.A.Sc. (UBC) 2/29/2012 0 Comments ICBC Inquiry Cher ICBC,
Je voudrais poser 2 questions sur ma conduite, 1. Il y a 2 rapports sur l’abstrait de mon conducteur, un billet de vitesse et un rapport de non sûreté-ceinture dans la rue de Colombie, New Westminster en 2004. Je voudrais te demander d'effacer ce rapport de mon abstrait. C’est ma première fois d'aller là en 2004, la limite de vitesse était ~30km/h, je conduisait 50km/h, qui était par mon patron, M. Lim, qui m'a indiqué pour ne pas utiliser la ceinture de sûreté. C’est la chose importante, je n'ai aucun rapport depuis lors. J'ai besoin d'un propre rapport de conducteur pour un meilleur travail, puisque chacun mérite plus d'occasion. 2. Je vous ai envoyé l’email sur mon travail de la livraison de pizza le mois dernier, je discipline strictement mon travail dans les 6 jours/mois. Une autre chose est que, quelques clients veulent que je les conduise maison quand ils prennent leurs pizzas au restaurant, c’est-à-dire, j'effectuent le travail de taxi si je leur donne le service de conduite. Me diriez-vous svp combien de fois je peux faire le service de taxi ? C’est ma première fois de faire la pizza livraison, pardonnent svp ma franchise. Je dois faire attention de ma conduite. Sincèrement Danny Gesheng Li |